كارت سوخت زمان

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

در حال حاضر بسياري از ما با كارت سوخت خودرو آشنا هستيم. در اين كارت مقداري سوخت بعنوان سهميه براي هر وسيله نقليه مشخص شده است كه پس از دوره زماني خاصي اين سهميه پايان پذيرفته و شايد قابل انتقال به دوره­اي ديگر نباشد. اين مسئله خصوصاً براي خودروهايي مانند تاكسي و وانت­بار داراي اهميت بيشتر و مشهود­تر است.
برخي از اينگونه خودروها سعي مي­كنند سهميه اضافي خود را به دوستان يا اقوام واگذار يا حتي به فروش برسانند.
بعضي از افراد سعي مي­كنند در مصرف سوخت وسيله نقليه،  بيشترين بهره­وري و استفاده را داشته باشند. مثلاً انتخاب مسيرهاي تردد كوتاه­تر، تنظيم انجام چندين برنامه در مسير حركت، خاموش نمودن خودرو پشت چراغ قرمز و يا رعايت نكات فني و موتوري خودرو براي كاهش مصرف از نمونه­هاي آن مي­باشد.
كارت سوخت ديگري نيز از ابتداي تولد، به هر شخصي اعطا مي­شود با عنوان كارت سوخت عمر يا زمان.
در اين كارت نيز سهميه اشخاص در هر شبانه­روز تحويل آنها داده مي­شود. با اين تفاوت كه سهميه اعطايي براي همه يكسان و 86400 ثانيه مي­باشد. و شايد بتوان گفت از هزاران سال پيش اين عدالت براي همه رعايت شده است. اما نكات جالبي نيز در اين طرح وجود دارد:
1- سهميه كارت مذكور براي هر شبانه روز شارژ شده و در پايان وقت در صورت عدم استفاده سهميه مذبور، باطل خواهد شد. و امكان انتقال و به عبارت ديگر قابل ذخيره كردن نيست.
2-ويژگي ديگر آن اين است كه، سهميه اعطايي قابل واگذاري به ديگري نمي­باشد. سيستم فوق مدرن مركزي طوري تنظيم شده كه سوخت هر فرد مخصوص او ساخته شده و فرد ديگري قادر به استفاده از آن نوع سوخت نمي­باشد. شايد ظاهر كارت سوخت براي همه يكسان، اما برنامه­اي كه براي هر كدام از كارت­ها نوشته شده و نوع سوخت تنظيمي براي ميلياردها كارت سوختي كه بوده، هستند و يا در آينده ساخته خواهند شد، متفاوت مي­باشد.
3- برخي از كارت­ها بطور كامل شارژ نمي­شود و تقدير برخي از اشخاص آن است كه با اين كارت وداع كرده و بسوي جهان ديگر رجوع نمايند. حتي مي­توانيم بگوييم آنقدر مركز كنترل اين كارت پيشرفته است كه كمتر از ثانيه­، سهميه ثانيه ديگر را مشخص مي­نمايد.
4-برخي سوخت كم مي­آورند. شايد در يك تقسيم بندي ساده آنها را به دو گروه تقسيم كنيم. اول گروهي كه حرص و آز و مال­اندوزي آنها را احاطه كرده و گروه دوم كساني هستند كه سخت مشغول تفكر، تحقيق، مطالعه و علم­آموزي هستند.
5-بعضي نيز براي پايان سوخت موجود لحظه­شماري كرده، احساس مي­كنند سوخت اضافي دارند و نمي­دانند چگونه سوخت تحويلي را به اتمام برسانند. تعدادي از نمونه­هاي آن مانند انسان­هايي كه بسياري از وقت خود را براي ديدن تلويزيون تلف مي­كنند. يا دانش­آموزان و دانشجوياني كه تحصيل را جزئي از زندگي ندانسته و براي پايان آن بي­تاب هستند. يا كارمنداني كه از كار خود لذت نبرده، به تجارب جديد بي­اهميت و براي فرارسيدن دوران بازنشستگي لحظه­شماري مي­كنند. و موارد بسيار ديگر.
اكنون شايد لازم باشد با خود فكر كنيم و اين سوال را از خود داشته باشيم كه آيا از كارت ارزشمند سوخت زمان خود به طور كامل استفاده مي­كنيم يا آنكه به راحتي اجازه مي­دهيم سهميه ما باطل شود؟
با تاملي دراين مورد بايد به بررسي در شيوه  زندگي خود  بپردازيم و دقت نماييم كه چقدر از وقت ما به چه فعاليت­هايي اختصاص داده مي­شود. شناخت از نحوه استفاده از سوخت، ارزش والايي مي­تواند داشته باشد.
شايد يكي از راه­هاي شناخت و كنترل ميزان سوخت، نوشتن مقدار وقتي است كه در حال حاضر براي هر فعاليتي در طول هفته يا شبانه­روز مي­گذاريم.
نوشتن يك برنامه ايده­آل و در عين حال منطقي  و تلاش براي انجام آن مي­تواند راهكار مناسب ديگري براي اين مسئله باشد. تغيير اندك در اين زمينه مي­تواند نويدبخش آينده روشني براي ما باشد. به اميد آن روز.

چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 26 خرداد 1390 ] [ 20:28 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب